Rubrika blogu
Na koučování existuje mnoho úhlů pohledu. Někomu se zdá být módní a „trendy“, pro někoho v něčem kontroverzní. Osobně jsem přesvědčen, že koučování je užitečné. Kouč je jedna z mých specifických profesních rolí, proto se koučinku (nejen) na blogu věnuji.
Objevte články o koučinku, zkušenostech koučů, tipy, otázky a inspirace k vlastnímu sebe-koučování na Cestě, po níž kráčíte.

Kouč – trapič utahaných zaměstnanců?
K napsání příspěvku mě vyprovokoval článek nazvaný „Pozitivní myšlení je totalita, z pocitů se stalo zboží, říká psycholog“. Speciálně pokud jde o roli kouče. Mnoho omylů a (negativního) vnímání se rodí z jejího nepochopení a neporozumění. Posuďte sami v novém článku na blogu.
Trendy v koučování 2017-2022 (+ osobní poznámky)
Holandská zkušená, dlouholetá aktivní koučka Edmée Schalkx publikovala na svém webu 9 trendů, které podle ní ovlivní práci koučů v letech 2017-2022. Co k takovým trendům pro následující „pětiletku“ podle Edmée patří? Mrkněte na článek. Doplnil jsem také své poznámky k jednotlivým trendům. Jaké jsou vaše úhly pohledy?
10 společných prvků improvizace a koučování
Co mají společného improvizace a koučování? Improvizace je forma divadelního vystoupení, kdy obsah vzniká bez předem napsaného scénáře, pomocí impulsů od diváků. Koučování není čistou improvizací. Kouč se řídí fázemi koučovacího procesu, improvizátor fázemi hraného příběhu. Obojí musí dojít k určitému závěru a pointě.
Jak je to s tou rovnováhou v životě?
Kdy nastává rovnováha mezi životem a prací (Work-Life Balance, WBL)? Pojďme se na téma této rovnováhy podívat jedním z úhlů pohledu. Jsou-li život a práce dvě strany jedné mince, nastává rovnováha, když je tato mince na hraně? To může být velmi křehké. Jak to máte Vy?
4 okénka kritického myšlení v koučování
Zkusme se v článku stručně podívat na čtyři fáze, které charakterizují kritické myšlení a co to znamená pro koučování. Je to podmínka, aby kouč mohl u klienta podporovat myšlení, založené na důkazech. Koučovo kritické myšlení umožňuje provokovat klientovo přemýšlení. To je dobré pro dosažení výsledků.
Nadšení bez zkušenosti nebo zkušenost bez nadšení?
Míra našeho nadšení a míra našich zkušeností, s nimiž přistupujeme k různým výzvám. Dvě strany jedné mince. V mnohém se to zrcadlí při koučování mladých lidí na počátku kariéry i zralejších lidí, kteří již jsou dostatečně „otřískáni životem“. Co je víc – nadšení nebo zkušenost? Zde je několik myšlenek z koučování.
Postoj k jistotě versus touha po změně
Článek je dozvukem Kávy s koučem. Z jednotlivých příběhů mužů a žen různého věku a zkušeností vyplynula pestrá plejáda výzev, kterým čelí, záležitostí, které řeší a cílů, k nimž chtějí dospět. „Univerzálně“ se v nich zračil vnitřní konflikt – změna nebo jistota – a (navyklý) postoj k nim.
31 efektů koučování
Přínosy koučování jsou různorodé, pro každého individuální. Někdy obecnější, jindy velice konkrétní, specifické, v mnohém intimní. I u koučování můžeme předpokládat, že se jeho užitek a přínosy budou řetězit. Stačí malý impuls a nastane pozitivní „domino efekt“. Vybral jsem 31 efektů do článku.