Rubrika blogu
Kvalita a excelence
Dosáhnout dokonalosti je marné úsilí, směřovat k excelenci nikoliv. Excelence není workoholismus, ani perfekcionismus. Je to naplňování a využívání našeho potenciálu, Darů a talentů na Cestě životem.
Excelence vychází z osobní kvality jako základu veškeré další kvality. Pro mnohé organizace a jejich zákazníky je důležitá „systémová“ kvalita, budovaná např. podle požadavků standardů ISO 9001:2015 a IATF 16949:2016. Profesně se s těmito tématy neustále setkávám, proto rád sdílím užitečné pohledy a zkušenosti. Jsou součástí Cesty jednotlivce i Cesty organizace.

Kladivo na procesy – Rychleji, levněji, lépe
Procesy, procesy, procesy. Jsme jejich součástí, dodavateli, zákazníky, vlastníky… V různých našich rolích, osobních i organizačních. Jak na ty podnikové v mnohém naznačuje „guru“ přes procesy, již zesnulý Michael Hammer. Nahlédněte na 9 praktických faktorů a pák, která inspirují k transformaci podnikových procesů.
Svatý Martin, 2000 žárovek a zdravý duch ve zdravém těle
Trochu osobního chlubení. Z Hradu jsem si odnesl v rámci Ceny za kvalitu jedno ocenění. Byl to výlet, během něhož se semlelo spoustu věcí, proto i komplikovaný a nesrozumitelný titulek. Pokud se chcete dozvědět o podrobnostech a souvislostech titulku, přečtěte si prosím příspěvek.
10 000 hodin, miliardáři a… Cvak!
10 000 hodin – to je 1 250 pracovních dnů, přes 62 měsíců, více než 5 let pracovního života. Je to časový rámec, nad kterým je dobré se zamýšlet i v této rychlé a zkratkovité době. Vedou se diskuse o „pravidlu 10 000 hodin“. Každý jsme miliardářem, otázkou je, jak nám to docvakne. Zde je pár zrnek do mlýna.
Mé ČLÁNKY v časopisu Perspektivy kvality
S Českou společností pro jakost (ČSJ) spolupracuji dlouhou dobu. Kromě manažerských kurzů, v nichž působím jako lektor, napíšu občas článek do časopisu Perspektivy kvality. Archiv článků (s výjimkou posledního ročníku) najdete zde.
Přehled publikovaných článků:
- FRIEDEL, Libor. Vyváženost v kvalitě: Balanced Scorecard a „Balanced Quality“. Perspektivy kvality, 2019 (14)2, 4-7.
- FRIEDEL, Libor. Digitální strategie – jak se (u)bránit hrozbě disruptivních změn. Perspektivy kvality, 2019 (14)1, 10-12.
- FRIEDEL, Libor. Interesují vás zainteresované strany? (Měly by…). Perspektivy kvality, 2018 (13)4, 4-7.
- FRIEDEL, Libor. Osobní kvalita – východisko a základ veškeré další kvality. Perspektivy kvality, 2018 (13)4, 20-22.
- FRIEDEL, Libor. Čtyři perspektivy procesního přístupu. Perspektivy kvality, 2018 (13)3, 4-9.
- FRIEDEL, Libor. Kvalita jako antický western aneb trocha analogie (snad) nikoho nezabije. Perspektivy kvality, 2018 (13)2, 12-14.
- FRIEDEL, Libor. Kvalita s kloboukem na hlavě. Perspektivy kvality, 2018 (13)1, 4-8.
- FRIEDEL, Libor. Kvalita leadershipu a leadership v kvalitě. Perspektivy kvality, 2017 (12)4, 11-15.
Mé RECENZE knih v časopisu Perspektivy kvality
Čas od času píši do Perspektiv kvality „recenze“ o knihách, vydaných nakladatelstvím Management Press. Archiv článků (s výjimkou posledního ročníku) najdete zde.
Dosavadní přehled:
- FRIEDEL, Libor. Management kvality pro 21. století. Recenze knihy. Perspektivy kvality, 2019 (14)2, 48-50.
- FRIEDEL, Libor. Chcete „digi“? Recenze knihy Digitalizace ekonomiky a společnosti. Výhody, rizika, příležitosti. Perspektivy kvality, 2019 (14)1, 46-48.
- FRIEDEL, Libor. Strategie v hlavní roli. Recenze knihy O strategii. 10 nejlepších příspěvků z Harvard Business Review. Perspektivy kvality, 2018 (13)4, 46-48.
- FRIEDEL, Libor. Modrá je dobrá (ale je i udržitelná?). Recenze knihy Nová strategie modrého oceánu. Perspektivy kvality, 2018 (13)3, 46-49.
- FRIEDEL, Libor. Riziko má mnoho podob (není to jen FMEA). Recenze knihy Umění riskovat. Perspektivy kvality, 2018 (13)2, 46-47.
- FRIEDEL, Libor. Ego a ambice, úspěch a nezdar (v kvalitě). Recenze knihy Ego je váš nepřítel. Perspektivy kvality, 2018 (13)1, 46-47.
- FRIEDEL, Libor. Leadership tak trochu akademicky. Recenze knihy Nové trendy v leadershipu. Perspektivy kvality, 2017 (12)3, 52-54.
- FRIEDEL, Libor. „Být, jaký jsem nebo být, jaký chci být?“ – to je otázka! Recenze knihy Buďte tím, kým chcete být. Perspektivy kvality, 2017 (12)2,52-53.
- FRIEDEL, Libor. Nelekejte se teorie a zkuste experimentovat. Recenze knihy 89 nejdůležitějších manažerských teorií pro praxi. Perspektivy kvality, 2016, (11)3, 44-46.
- FRIEDEL, Libor. Mimořádná produktivita – kolik možností máte k jejímu dosažení? Recenze knihy Pět možností. Cesta k mimořádné produktivitě. Perspektivy kvality, 2016, (11)1, 47-48.
- FRIEDEL, Libor. Recenze knihy Průvodce světem koučování a osobnostní typologie. Perspektivy kvality, 2015 (10)2, 52-53.
- FRIEDEL, Libor. Rok za 12 týdnů (aneb Čtyři roky v jednom). Recenze knihy Rok z 12 týdnů. Perspektivy kvality, 2015 (10)1, 52-54.
- FRIEDEL, Libor. Recenze knihy Rychleji, levněji, lépe. Devět faktorů účinné transformace podnikových procesů. Perspektivy kvality, 2013 (8)4, 54-55.
