Rubrika blogu
Modely a nástroje
S využitím různorodých modelů a nástrojů bývá osobní i organizační život srozumitelnější i efektivnější. Modely a nástroje mají své místo v sebepoznání a analýzách, lídrovství, strategii, měření skóre, v kvalitě i cestě za excelencí. Jsou popsány v knihách, využívány při koučování, konzultacích i vzdělávání.
Užitečné modely a nástroje je dobré si připomínat a sdílet. Proto je zde tato rubrika blogu.
Úrovně vědomí hodnot 3
Barrettův model 7 úrovni vědomí a vazbu na hodnoty jsem popisoval v minulých dvou článcích. Tento článek završuje představení modelu a zamyšlení se nad ním, jako jedním ze „sedmičkových“.
TROPICS – 7 parametrů pro test změny
TROPICS je o změně, přestože evokuje letní míchaný drink, pláže, palmy a relaxaci. Zabývá se 7 faktory, kterými můžete otestovat změnu a připravit se na ni. Navíc si můžete vytvořit profil změny a zvládnout analýzu silového pole. Dojde však i na zmíněný drink.
32 procesů pro řízení a rozvoj vašeho byznysu
Pro řízení a rozvoj byznysu a schopností firmy definuje Rámec pro klasifikace procesů od APQC celkem 32 procesů ve své poslední procesní kategorii 13.0. Týkají se procesů, projektů, znalostí, kvality apod. Nahlédněte do druhé ukázky procesního rámce.
4 tipy k řešení problémů
Řešení problémů je disciplína, necháme-li věci zajít moc daleko a naplní se předpovědi „PROČ by to nemělo vyjít?“ Pak přijdou vhod následující tipy. Potřebujete si uvědomit situaci a její rovnováhu, odstranit bariéry a dobrat se příčin, které problém způsobily a přijít s řešením.
1x CO, 3x PROČ
Otázky CO a PROČ jsou dvojčata. Podívejte se jak pomáhají k lepšímu vhledu, připravují k realizaci smysluplného záměru. Vytvořte si dobrou základnu, např. s „tahákem“ ke stažení zdarma. Jděte do akce připraveni.
10 bran pro strategický marketing 21. století
Strategický marketing je náplní připravované knihy, kterou v květnu vydá Management Press. Jde o český překlad výběru 10 článků z Harvard Business Review. Poukazuje na některé z kořenů z nichž strategický marketing vyrůstá (např. marketingová krátkozrakost) a bran, jimiž vstoupil do 21. století (branding…).
Inovace kolem dokola
Inovace z různých úhlů pohledu. To je pokračování komentovaného seznamování s 10 nejlepšími články o inovacích z Harvard Business Review. 5 článků odhaluje např. mýty, problémy i finanční zabijáky inovací. Uvnitř s novým e-bookem zdarma!
Co si musíte přečíst o inovacích
O inovacích je jeden z kompilátů 10 článků Harvard Business Review (HBR), které si „musíte přečíst“. Stejně jako v případě tématu zvládání změn i zde najdete užitečné tipy, náměty a inspiraci. Spíše jsou však zaměřeny na organizační úroveň. Prvních pět článků o inovacích komentuji v příspěvku, který má ještě i 2. část.