Rubrika blogu
Modely a nástroje
S využitím různorodých modelů a nástrojů bývá osobní i organizační život srozumitelnější i efektivnější. Modely a nástroje mají své místo v sebepoznání a analýzách, lídrovství, strategii, měření skóre, v kvalitě i cestě za excelencí. Jsou popsány v knihách, využívány při koučování, konzultacích i vzdělávání.
Užitečné modely a nástroje je dobré si připomínat a sdílet. Proto je zde tato rubrika blogu.

10x management změn nepodléhající času
Management změn (change management) je „oficiální“ název disciplíny, jíž se zabývá 10 top článků v HBR. V minulém příspěvku jsem je nakousl, dnes diskusi o dokončím. Součástí článku jsou odkazy na nový e-book o skóre změny s návodem na jeho změření a na prezentaci hlavních doporučení z 10 článků HBR.
Jak na zvládnutí změn – inspirace z Harvardu
Zvládnutí změn s inspirací podle 10 nejlepších článků na toto téma z Harvard Business Review. První část s komentáři, tipy a návody. Připravte se na změny a jejich úspěšné prosazení a řízení v roce 2019! Součástí článku je také praktický „tahák“ s osmi kroky pro transformaci.
Ikigai, vnitřní zápal a flow
Ikigai je japonský koncept, který zavdává důvod, proč ráno vyskočit z postele. Důvod proč je náš život smysluplný. Není-li chybí některá ze čtyř ingrediencí, které vytváří synergii pro Ikigai – důvod našeho bytí. najdeme zde prvky společné z konceptem „flow“ i tím, co Stephen Covey nazývá „vnitřní zápal“.
Dům inovací
Dům inovací z dílny poradenské společnosti A. T. Kearney poukazuje na elementy, které jsou pro inovační výkonnost firem životně důležité. Poskytuje podnikatelům, majitelům a manažerům firem inspiraci, rámec a prvky „nápovědy“ k úvahám, rozhodování, definování a rozvoji způsobilostí, procesů, kultury a strategie, s cílem dosáhnout ekonomických efektů jako výsledků inovačního úsilí.
Servitizace – strategie pro služby s přidanou hodnotou
Servitizace je stálou příležitostí pro výrobní firmy, a to nejen ke změně myšlení v době bouřlivého technologického rozvoje, ale také ke strategickému rozhodnutí o užším provázání výroby a svých výrobků se službami pro zákazníky. Článek se zaměřuje na základní aspekty spojené se servitizací a představuje příležitost pro přípravu vlastního servitizačního projektu ve (vaší) výrobní organizaci.
Logické úrovně 2 – Diltsova pyramida cestou nahoru
Diltsova pyramida (neuro)logických úrovní je nástrojem uvědomění si chování a jednání. Inspiruje ke změně v různých svých patrech, na cestě nahoru i dolů. 1. část v minulém článku naznačovala cestu Diltsovou pyramidou po jednotlivých úrovních shora dolů. Nyní přichází v článku řada na cestu opačnou. Změny mohou probíhat v každém patře a v každém směru.
Logické úrovně 1 – 7 kroků dolů pro (neuro)schodišti
Logické úrovně, koncept Roberta Diltse, poskytují užitečnou strukturu pro snahu o pochopení toho, co se děje na úrovni jednotlivců, skupin nebo organizací. Model odráží, že k dosažení udržitelné změny (osobní / organizační) musí nastat změny na více než jedné úrovni. Objeví-li se změna pouze na nižší úrovni, je nepravděpodobné, že bude trvalá.
Digitální strategie v souvislostech
Digitální strategie je strategií pro digitální svět. Někdo v něm naplno žije, jiný nesměle nakukuje. Vyhnout se mu nelze. Podniky různých velikostí zkoumají nové obchodní modely, vyvíjejí nové uživatelské zkušenosti a experimentují s novými kanály a platformami – to vše se strategickým cílem vytvořit významnou hodnotu v digitálním podnikovém prostředí. Digitální strategie může být a je opěrným bodem tohoto úsilí.
