Rubrika blogu
Strategie
Kudy jít? Jakou Cestu si vybrat? Tu prošlapanou nebo takovou, kterou je třeba teprve prošlapat? Má vést „rovnou za nosem“ nebo oklikou přes úžasná místa? S kým chcete jít? Koho na ni chcete potkat? Strategie je volba Cesty pro lídry.
Úspěch má mnoho podob. Bývá výsledkem úspěšných strategií, v kontextu prostředí. K dobrému životu vede dobrá osobní strategie. K úspěchu organizace se lze dobrat skrze úspěšnou organizační strategii. Články v této rubrice zahrnují tipy, náměty, inspirace a zkušenosti pro individuální i organizační strategii.
Strategické myšlení s 5 prvky a desaterem
Strategické myšlení vede k poznání a porozumění tomu, čeho a jak chcete dosáhnout. Principy strategického myšlení jsou platné pro byznys i pro život. Proto se vyplatí strategicky myslet a tuto schopnost pěstovat.
Připravte se na nejlepší (články co publikoval Harvard)
Harvard Business Review občas knižně vydá sérii 10 úspěšných článků na různá témata. Lídrovství, inovace a řízení změn proberu postupně ve třech článcích na blogu. Pojďme se v tomto článku podívat nejprve na kontext a ukázku „klasiků“.
Ambice a umírněnost ve strategii
Článek navazuje na příspěvek, publikovaný již dříve na téma stratÉGOvo EGO. Dovolí ego stratégům být skromní ambicích, velkorysí v dobách úspěchu a vytrvalí v dobách nezdarů?
Dům inovací
Dům inovací z dílny poradenské společnosti A. T. Kearney poukazuje na elementy, které jsou pro inovační výkonnost firem životně důležité. Poskytuje podnikatelům, majitelům a manažerům firem inspiraci, rámec a prvky „nápovědy“ k úvahám, rozhodování, definování a rozvoji způsobilostí, procesů, kultury a strategie, s cílem dosáhnout ekonomických efektů jako výsledků inovačního úsilí.
Servitizace – strategie pro služby s přidanou hodnotou
Servitizace je stálou příležitostí pro výrobní firmy, a to nejen ke změně myšlení v době bouřlivého technologického rozvoje, ale také ke strategickému rozhodnutí o užším provázání výroby a svých výrobků se službami pro zákazníky. Článek se zaměřuje na základní aspekty spojené se servitizací a představuje příležitost pro přípravu vlastního servitizačního projektu ve (vaší) výrobní organizaci.
Digitální strategie v souvislostech
Digitální strategie je strategií pro digitální svět. Někdo v něm naplno žije, jiný nesměle nakukuje. Vyhnout se mu nelze. Podniky různých velikostí zkoumají nové obchodní modely, vyvíjejí nové uživatelské zkušenosti a experimentují s novými kanály a platformami – to vše se strategickým cílem vytvořit významnou hodnotu v digitálním podnikovém prostředí. Digitální strategie může být a je opěrným bodem tohoto úsilí.
21 skvělých a pestrých citátů o strategii
Citáty o strategii nejsou tak populární jako motivační citáty o životě. Lze je najít kromě firemního prostředí I v politice a vojenství. Zde je ukázka 21 z nich.
StratÉGOvo EGO v přípravě a realizaci strategie
Hraje ego roli ve strategii? Odráží se v ní stratégovo ego? Na úrovni osobní/životní strategie beze sporu. Přijmeme-li úvahu, že osobní strategie je základem všech vašich strategií, tak se ego promítá i do organizačního života a strategií organizací. (Nejen) naše ego ovlivňuje všechny strategie, které vědomě i nevědomě utváříme a sledujeme na svých Cestách.
Zlatý kruh a faktory ovlivňující strategii
Existuje dost perspektiv, jak pohlížet na strategii, co strategie znamená a jaké existují důvody proč se strategií zabývat či nikoliv. Chcete-li lépe porozumět úloze a důležitosti strategie v osobním a organizačním životě, doporučuji si uvědomit co je to strategie a jaké faktory stojí v pozadí. Roli v tom sehrává i zlatý kruh.
10 důvodů proč mít strategii (a uvádět ji v život)
Na strategii lze nahlížet z mnoha perspektiv. Podle toho osobně/manažersky odlišně chápeme její roli a důležitost. Různé jsou i naše důvody pro strategii. V článku jich najdete 10, další můžete přidat sami.