Rubrika blogu
Knihovna
„Život je cesta. Zabalte si na ni dostatek knih.“ (Anonym)
Knihy jsou zdrojem našeho (sebe)poznání. V mnoha příspěvcích na blogu cituji a doporučuji literaturu. O vybraných, užitečných knihách (odborných, populárně-naučných, vydaných v angličtině, popř. přeložených do češtiny) a tématech s knihami souvisejícími, najdete zmínky v rubrice Knihovna. Jde o komentáře, citované výňatky, shrnutí a inspirace k různorodým perspektivám a souvislostem, ne o „recenze“.
Designové myšlení v souvislostech
Designové myšlení a dalších 5 článků, o nichž píše HBR, a které pro inspiraci a souvislosti komentuji v pokračování příspěvku z minula. Zahrnují např. koncept Jobs-To-Be-Done, zpětné inovace, kreativitu i mámu v roli generální ředitelky PepsiCo.
Strategické čtení ve druhé vlně
Strategické čtení navazuje poznámkami k 6 článkům na pětici z minula. Vše z výběru „10 nej o strategii“ Volume 2, z HBR, který před nedávnem vyšel v USA.
Čtení o strategii – druhá vlna „z Harvardu“
O strategii (On Strategy) je 2. díl série 10(+1) nejlepších článků z Harvard Business Review. Přináším poznámky a zamyšlení nad prvními 5 články z této „desítky“.
10 bran pro strategický marketing 21. století
Strategický marketing je náplní připravované knihy, kterou v květnu vydá Management Press. Jde o český překlad výběru 10 článků z Harvard Business Review. Poukazuje na některé z kořenů z nichž strategický marketing vyrůstá (např. marketingová krátkozrakost) a bran, jimiž vstoupil do 21. století (branding…).
6 změn – od žebříku k volání
K „volání“ směřuje poslední z 11 změn, které John Maxwell navrhuje zvládnout lídrům. Je to jejich „leadershift“. Změny 6-11 poodhaluje druhá část článku. Troufám si tvrdit, že jsou důležitější a zásadnější než ty, popsané v první části.
Leadershift – posun lídrů podle Johna Maxwella
Leadershift je titul zbrusu nové knihy Johna Maxwella. Jaké změny musí lídři přijmout a jaké jsou předpoklady úspěchu, to komentuje 1. část dvoudílného článků. Jsou zde uvedeny i faktory úspěchu pro zdárný posun a adaptování se lídrů na nové podmínky. Knihu Leadershift si můžete uvnitř článku ihned objednat.
Leadership jako alchymie 21. století
Je podle vás vedení lidí alchymie? Lídr je ten, kdo nastavuje „chemii“, která bude nebo nebude fungovat mezi ním a následovníkem. No a pak platí ještě řada dalších podmínek, předpokladů a faktorů úspěchu. Takže nakonec… lídrovství alchymie docela je. V druhé pětici článků z HBR, které komentuje tento příspěvek, je alchymie zmíněna hned ve dvou souvislostech.
Lídrovství podle lídrů z Harvardu
Lídrovství. Po změnách a inovacích poslední ze série tří témat, kterému se věnuji v komentářích k 10 vybraným článkům z edice Harvard Business Review. Opět ve dvou částech. V té první jsou zastoupena esa v leadershipu jako Daniel Goleman, Peter Drucker nebo John Kotter.