Rubrika blogu

Kvalita a excelence

Dosáhnout dokonalosti je marné úsilí, směřovat k excelenci nikoliv. Excelence není workoholismus, ani perfekcionismus. Je to naplňování a využívání našeho potenciálu, Darů a talentů na Cestě životem.

Excelence vychází z osobní kvality jako základu veškeré další kvality. Pro mnohé organizace a jejich zákazníky je důležitá „systémová“ kvalita, budovaná např. podle požadavků standardů ISO 9001:2015 a IATF 16949:2016. Profesně se s těmito tématy neustále setkávám, proto rád sdílím užitečné pohledy a zkušenosti. Jsou součástí Cesty jednotlivce i Cesty organizace.

Osobní kvalita – Berte si kvalitu osobně

Osobní kvalita utváří sebedůvěru. Sebedůvěra podporuje kvalitu. Nejen proto je osobní kvalita základem veškeré kvality. Je i východiskem cesty k excelenci. Myšlenka osobní kvality jako základu veškeré další kvality se zdá být samozřejmá. V praxi tomu tak nebylo a stále ještě nebývá. Rád bych připomněl některé zásady, které stály za konceptem osobní kvality.

číst více

40 let APQC

APQC (American Productivity and Quality Center) si dnes připomíná 40. výročí od svého založení. Mezi našimi manažery není tato organizace moc známá, přesto si myslím, že si zaslouží pozornost. Např. pro projekt vytváření Rámce pro klasifikaci procesů, studie v oblasti bechmarkingu, zázemí pro management znalostí atd.

číst více

Kvalita strategie a strategie kvality (2. část)

Revize systému managementu kvality ISO 9001:2015 přinesla firmám šanci posílit strategické myšlení a řízení. Zdůrazňuje např. nutnost porozumět kontextu organizace, potřebám zainteresovaných stran a přesněji stanovit cíle. Tato 2. část článku poukazuje na některé styčné body k propojení strategie a systému kvality.

číst více

10 000 hodin, miliardáři a… Cvak!

10 000 hodin – to je 1 250 pracovních dnů, přes 62 měsíců, více než 5 let pracovního života. Je to časový rámec, nad kterým je dobré se zamýšlet i v této rychlé a zkratkovité době. Vedou se diskuse o „pravidlu 10 000 hodin“. Každý jsme miliardářem, otázkou je, jak nám to docvakne. Zde je pár zrnek do mlýna.

číst více

Mé ČLÁNKY v časopisu Perspektivy kvality

S Českou společností pro jakost (ČSJ) spolupracuji dlouhou dobu. Kromě manažerských kurzů, v nichž působím jako lektor, napíšu občas článek do časopisu Perspektivy kvality. Archiv článků (s výjimkou posledního ročníku) najdete zde.

Přehled publikovaných článků:

  • FRIEDEL, Libor. Interesují vás zainteresované strany? (Měly by…). Perspektivy kvality, 2018 (13)4, 4-7.
  • FRIEDEL, Libor. Osobní kvalit\ – východisko a základ veškeré další kvality. Perspektivy kvality, 2018 (13)4, 20-22.
  • FRIEDEL, Libor. Čtyři perspektivy procesního přístupu. Perspektivy kvality, 2018 (13)3, 4-9.
  • FRIEDEL, Libor. Kvalita jako antický western aneb trocha analogie (snad) nikoho nezabije. Perspektivy kvality, 2018 (13)2, 12-14.
  • FRIEDEL, Libor. Kvalita s kloboukem na hlavě. Perspektivy kvality, 2018 (13)1, 4-8.
  • FRIEDEL, Libor. Kvalita leadershipu a leadership v kvalitě. Perspektivy kvality, 2017 (12)4, 11-15.

Mé RECENZE knih v časopisu Perspektivy kvality

Čas od času píši do Perspektiv kvality „recenze“ o knihách, vydaných nakladatelstvím Management Press. Archiv článků (s výjimkou posledního ročníku) najdete zde.

Dosavadní přehled:

  • FRIEDEL, Libor. Strategie v hlavní roli. Recenze knihy O strategii. 10 nejlepších příspěvků z Harvrd Business Review. Perspektivy kvality, 2018 (13)4, 46-48.
  • FRIEDEL, Libor. Modrá je dobrá (ale je i udržitelná?). Recenze knihy Nová strategie modrého oceánu. Perspektivy kvality, 2018 (13)3, 46-49.
  • FRIEDEL, Libor. Riziko má mnoho podob (není to jen FMEA). Recenze knihy Umění riskovat. Perspektivy kvality, 2018 (13)2, 46-47.
  • FRIEDEL, Libor. Ego a ambice, úspěch a nezdar (v kvalitě). Recenze knihy Ego je váš nepřítel. Perspektivy kvality, 2018 (13)1, 46-47.
  • FRIEDEL, Libor. Leadership tak trochu akademicky. Recenze knihy Nové trendy v leadershipuPerspektivy kvality, 2017 (12)3, 52-54.
  • FRIEDEL, Libor. „Být, jaký jsem nebo být, jaký chci být?“ – to je otázka! Recenze knihy Buďte tím, kým chcete být. Perspektivy kvality, 2017 (12)2,52-53.
  • FRIEDEL, Libor. Nelekejte se teorie a zkuste experimentovat. Recenze knihy 89 nejdůležitějších manažerských teorií pro praxiPerspektivy kvality, 2016, (11)3, 44-46.
  • FRIEDEL, Libor. Mimořádná produktivita – kolik možností máte k jejímu dosažení? Recenze knihy Pět možností. Cesta k mimořádné produktivitěPerspektivy kvality, 2016, (11)1, 47-48.
  • FRIEDEL, Libor. Recenze knihy Průvodce světem koučování a osobnostní typologiePerspektivy kvality, 2015 (10)2, 52-53.
  • FRIEDEL, Libor. Rok za 12 týdnů (aneb Čtyři roky v jednom). Recenze knihy Rok z 12 týdnůPerspektivy kvality, 2015 (10)1, 52-54.
  • FRIEDEL, Libor. Recenze knihy Rychleji, levněji, lépe. Devět faktorů účinné transformace podnikových procesů. Perspektivy kvality, 2013 (8)4, 54-55.

Vítejte na blogu

Jmenuji se Libor Friedel. Inspiruji ostatní k tomu, aby byli lepšími lídry, schopnými vést sebe i druhé, byli architekty smysluplných strategií, opřených o vhled do situace, své Dary a silné stránky. Věřím, že tak lze zlepšit skóre výsledků, výkonnosti a úspěchů každého z nás a naplnit potenciál excelence na Cestě jednotlivce i organizace. 

Blog propojuje zmíněná témata a doplňuje mou „off-line“ práci s lidmi a organizacemi v roli konzultanta, kouče a lektora. Dávám do ní své SRDCE.

Bude mi ctí, jste-li se mezi čtenáři a odběrateli novinek z blogu a sledujte informace na sociálních sítích.

Rubriky blogu LF

Prozkoumejte jednotlivé kategorie blogu. ZÍSKÁTE INSPIRACI k různým fázím a krokům své vlastní Cesty, po níž kráčíte jako jednotlivec a/nebo organizace.

Share This