Blog Libora Friedela
O vhledu, rozvoji lídrů a strategií
k růstu skóre
na Cestě jednotlivce i organizace
Pro inspiraci, o souvislostech, k zamyšlení a poučení, s akcí.
1x CO, 3x PROČ
Otázky CO a PROČ jsou dvojčata. Podívejte se jak pomáhají k lepšímu vhledu, připravují k realizaci smysluplného záměru. Vytvořte si dobrou základnu, např. s „tahákem“ ke stažení zdarma. Jděte do akce připraveni.
Začněte s CO
Začněte s CO! Parafráze, vymezující se vůči „Začněte s PROČ“. Jaká je vaše volba? Pojďte se nad tím zamyslet v některých souvislostech a hledat rovnováhu, která je nutná. Do „trojčlenky“ určitě patří také JAK.
10 bran pro strategický marketing 21. století
Strategický marketing je náplní připravované knihy, kterou v květnu vydá Management Press. Jde o český překlad výběru 10 článků z Harvard Business Review. Poukazuje na některé z kořenů z nichž strategický marketing vyrůstá (např. marketingová krátkozrakost) a bran, jimiž vstoupil do 21. století (branding…).
21 citátů o lídrovství
Citáty inspirují a vedou k zamyšlení. Ukazují pestrost myšlení a vnímání mnoha úhlů pohledu. Citáty o lídrovství se vztahují k jednomu z témat, jimž se na blogu i profesně věnuji. navazuje částečně na 21 citátů o strategii, publikovaných na blogu v září 2018. Nechte se inspirovat i vy.
6 změn – od žebříku k volání
K „volání“ směřuje poslední z 11 změn, které John Maxwell navrhuje zvládnout lídrům. Je to jejich „leadershift“. Změny 6-11 poodhaluje druhá část článku. Troufám si tvrdit, že jsou důležitější a zásadnější než ty, popsané v první části.
Leadershift – posun lídrů podle Johna Maxwella
Leadershift je titul zbrusu nové knihy Johna Maxwella. Jaké změny musí lídři přijmout a jaké jsou předpoklady úspěchu, to komentuje 1. část dvoudílného článků. Jsou zde uvedeny i faktory úspěchu pro zdárný posun a adaptování se lídrů na nové podmínky. Knihu Leadershift si můžete uvnitř článku ihned objednat.
Leadership jako alchymie 21. století
Je podle vás vedení lidí alchymie? Lídr je ten, kdo nastavuje „chemii“, která bude nebo nebude fungovat mezi ním a následovníkem. No a pak platí ještě řada dalších podmínek, předpokladů a faktorů úspěchu. Takže nakonec… lídrovství alchymie docela je. V druhé pětici článků z HBR, které komentuje tento příspěvek, je alchymie zmíněna hned ve dvou souvislostech.
Co uvítáte na blogu?
Chci zacílit články a informace, kterým se věnuji na webu, aby byl co nejužitečnější. Prosím vás o odpovědí na 2 otázky v anketě. Děkuji.